Saturday, November 22, 2003

Kelakar seram

"Aku kahwin dengan kau je la, Gom. Jadi second wife kau pun takpe!"

Aku buat-buat tak dengar. Yeah! It should be flattering but it ain't. It's even frightening, especially when her boyfriend was driving besides me.

Aku cuma boleh berharap yang teman lelakinya betul-betul tak dengar. Tapi kalau dia pun buat-buat tak dengar macam aku, aku memang dalam bahaya.

Tapi bila difikir-fikir balik, kenapa aku perlu risau?

Teman lelakinya jauh lebih kacak bergaya dari aku. Jauh lebih kaya dan bekerjaya yang lebih membanggakan dari aku.

Ok. Tidak adil juga jika mahu memandang perempuan cuma mahukan kekayaan materialistik.

Apa sifat aku yang menyebabkan dia tertawan? Sifat panas baran aku? Kepala angin dan keras kepala aku?

Ok. Satu lagi kemungkinan. Mungkin dia cuma bergurau untuk membuat teman lelakinya cemburu. Tapi ada benda yang tidak boleh dibuat gurau terutamanya perkara-perkara yang berkaitan dengan soal hati.

Tapi aku tetap mahu bersangka baik saja. Aku rasa budak ni memang betul-betul sukakan kat aku. Hahaha!!

Cuma satu saja isunya di sini. Cuma dua kemungkinan kalau ada perempuan yang masih mahukan aku bila sudah tahu aku akan berkahwin tidak lama lagi.
1) Dia bodoh; dan/atau
2) Dia gila

Aku tak mahu berkahwin dengan perempuan bodoh atau gila. Minta-minta Allah makbulkan doa aku yang satu ni.

Tapi kalau ada yang ditakdirkan jadi bodoh dan gila kerana berkahwin dengan aku, aku minta maaf banyak-banyak. :[

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.