Friday, October 22, 2004

kenangan bersama GJ

ya, aku kembali lagi.

tapi bukan kembali dari pertapaan. ilmu di dada masih lagi seperti dulu. tidak banyak yang bertambah. aku masih belum mampu melonjak setinggi pokok kelapa atau melompat selincah kucing dari satu atap rumah ke atap rumah yang lain. kalau dipancung, kepala aku masih boleh bercerai dari badan.

rambut aku masih lagi hitam, dan belum dikaratkan oleh warna emas. mata aku tidak berubah warna ke warna biru atau hijau. dan telinga aku pun masih macam kali terakhir kau jumpa aku. dan ya. aku percaya, gigitan aku masih mampu memberi kesan, taring masih belum patah, bisa di lidah masih belum hilang.

walaupun ada yang mengatakan ramai yang tak berapa berkenan, tapi yang pentingnya, aku masih lagi jujur pada diri sendiri. dan tentulah yang paling bermakna, aku masih lagi aku. jiGO anak pak Morrison.



aku masih bujang lagi waktu ni. rambut pun masih lagi panjang. pertama kali jumpa Tok Rimau, Spyz, Mat Jan dan kengkawan lain. mon-mon rimau masih lagi kecil. begitu juga anak-anak spyz. najmi anak p-nut tarik janggut aku macam badang tarik janggut jin.



aku tak attend gathering ni. balik JB, mengubat hati yang luka.



aku duduk mencangkung sebelah najmi. aku ajar najmi lambai-lambai kamera. wife aku kat belakang berbual mesra dengan p-nut. anak-anak spyz dan rimau dah besar sikit dan semakin bijak.



aku tak dapat datang.
wife aku keluar masuk hospital. atau mungkin aku kena kerja. atau kedua-duanya sekali.



sila lihat jawapan di atas.

foto-foto di atas dicuri dari Geng Jurnal